arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۸ آذر ۱۳۷۷: ری شهری گفت جلسه [سید محمد]خاتمی با دانشجویان مورد اعتراض نیرو‌های حزب اللهی است

عصر آقاى [محمد محمدی] رى‌شهرى، [نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی] آمد. پيشنهادهایی براى اصلاح مصوبات و آیين‌نامه‌هاى مجلس خبرگان، در اجلاس آينده داشت و درخواست‌ كرد كه به وليعهد سعودى بگويم، 10 هزار حاجى كه سال گذشته به خواست من اضافه‌كرده، امسال هم اضافه كند. از اوضاع كشور، اظهارنگرانى‌كرد، با توجه به جلسه آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور]، با دانشجويان كه خيلي نامناسب برگزار شده و مورد اعتراض نيروهاي متعهد و علما و حزب‌اللهى‌هاست و روزنامه‌هاى جناح راست و مخصوصاً روزنامه‌هاى كيهان، رسالت و جمهورى اسلامى. من هم تأييد كردم؛ مخصوصاً با وضع اقتصادى‌كشور.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۸ آذر ۱۳۷۷: ری شهری گفت جلسه [سید محمد]خاتمی با دانشجویان مورد اعتراض نیرو‌های حزب اللهی است

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

خاطرات دستنویس آیت الله هاشمی در ۱۸ آذر ۱۳۷۷ به شرح زیر است:

براى شركت در همايش خيّرين مدرسه‌ساز، از منزل به محل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان رفتم. از نمايشگاه بازديدكردم. [آقای حسین مظفر]، وزير آموزش و پرورش و مسئول مدرسه‌سازى كه همراه بودند، اطلاعات كافى براى جواب به سؤالاتم را نداشتند. در سالن اجتماعات، با شنيدن خيرمقدم و گزارش آقاى مظفر و سرودهاى متعدد كودكان مهدكودك نيلوفر و گرفتن عكس با آنها، در تشويق كار خيّرين مدرسه‌سازى، سخنرانى‌كردم.

به دفترم رفتم. اخوى محمد، [معاون اجرایی رییس‌جمهور] آمد. گزارشى از وضع ارزى دولت در سال آينده داد؛ دچار مضيقه جدى خواهند شد. ناهار، عفت و محسن با من بودند. محسن، [مدیرعامل شرکت متروی تهران]، گزارش سفر به اتريش براى مسایل ريل و سوزن مترو و پيشنهاد اتريشى‌ها براى فاينانس اجراى دو خط 3 و 4 متروی تهران را داد و گزارش مذاكره جمعه با آقاى [علی] رازينى، [رییس دادگستری استان تهران]، در مورد محاكمه فائزه را كه مقدارى با آنچه فائزه‌گفته بود، تفاوت دارد. او را به خاطر عدم‌ گزارش به من، قبل از دادگاه، سرزنش‌كردم و اگر گفته بود، دادگاه لغو مى‌شد. متأسفانه خامى فائزه و مسامحه محسن، كار را به اينجا كشاند. از صحبت‌هاى محسن، برمى‌آيد كه آقاى رازينى، متوجه شده بود كه در محتواى پرونده چيزى نيست و ترجيح مى‌داده، با بهانه‌اى مسأله را با توافق حل‌كند.

عصر آقاى [محمد محمدی] رى‌شهرى، [نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی] آمد. پيشنهادهایی براى اصلاح مصوبات و آیين‌نامه‌هاى مجلس خبرگان، در اجلاس آينده داشت و درخواست‌ كرد كه به وليعهد سعودى بگويم، 10 هزار حاجى كه سال گذشته به خواست من اضافه‌كرده، امسال هم اضافه كند. از اوضاع كشور، اظهارنگرانى‌كرد، با توجه به جلسه آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور]، با دانشجويان كه خيلي نامناسب برگزار شده و مورد اعتراض نيروهاي متعهد و علما و حزب‌اللهى‌هاست و روزنامه‌هاى جناح راست و مخصوصاً روزنامه‌هاى كيهان، رسالت و جمهورى اسلامى. من هم تأييدكردم؛ مخصوصاً با وضع اقتصادى‌كشور.

شب، قرار بود مصاحبه‌اى با سيما دربارة سازندگى داشته باشم‌كه به بعد موكول شد. در راه خانه، به بيمارستان اختر رفتم؛ سعيد [لاهوتی]، عكسى از دندانم برداشت. دكتر [هادی] منافى آمد و از خانم [معصومه] ابتكار، [رییس سازمان حفاظت محیط زیست]، شكايت داشت‌كه گزارش منفى در مورد استفاده آقاى منافى، [رییس سابق سازمان حفاظت محیط زیست]، از هداياى شيوخ خليج فارس، به سازمان بازرسى‌كل‌کشور داده و بازرسى از ايشان توضيح خواسته است؛ گفت، با اجازه رهبرى، خرج نيازمندان كرده است.

نظرات بینندگان